Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87e68r62e82z74a 80H96a16j54k95o60v34a 5657562344680

".....využila práva sebeurčení a přešla ke stabilnějšímu ruskému sousedovi. Nevidím žádný racionální důvod, proč by z takové lapálie měla být třetí světová."

No to bych radsi byt Vami vubec nezverejnovala.  Jake pravo na sebeurceni?

0/−1
27.3.2014 18:48

J82a89n 11Z53e73m96a21n 6356167651711

Klidně budu zveřejňovat co uznám za vhodné, to za prvé.

Podřízení Krymu Kyjevu sovětskou mocí  - po předchozí hospodářské katastrofě, kterou tam způsobili zejména vysídlením Tatarů a poválečným zrušením autonomního statu v rámci RSFSR bylo jasně nelegitimní od samého počátku - už vzhledem k jeho demografii.

Krym vyhlásil nezávislost už záhy po rozpadu svazu v r. 1992 a Kyjev tam na to několikrát zakázal referendum o samostanosti a opakovaně odmítl jak autonomii tak nezávislost respektovat, stejně jako pak v r. 1995, kdy zrušil Krymskou ústavu, úřad prezidenta, zastoupení menšin v parlamentu a uvalil na Krym přímou správu prezidentem Ukrajiny, jakož zakotvil naprostou legislativní nesvéprávnost za pomoci hlavy X (které by spíše slušelo číslo XXII) Ukrajinské ústavy, kterou si k pacifikaci nechuti Krymu nadále zůstávat ve svazku s ní v r. 1996 narychlo schválila a kterým vpodstatě de-fakto znovu zrušila jeho autonomní status.

Není tedy divu, že převážně ruskojazyčný Krym (ruštinu jako mateřský jazyk tam má podle cenzu 77% obyvatel), využil současného chaosu a společných zájmů s Ruskem a rozhodl v referendu o vyvázání ze svazku s Ukrajinou. Pokud člověk není zmasírován propagandou (ať už z té či oné strany) přijde mu to naprosto logické a jedná se jasně o legitimní uplatnění práva sebeurčení (pokud nevíte, co to je, přečtěte si něco o Chartě OSN, či Mezinárodním paktu o politických a občanských právech, snad pak zjistíte, že se jedná o zcela základní právo legitimizující národnostní princip státu a umožňující lidem zvolit si takovou vládu a příslušnost k takovému státu, který vzhledem ke své národnosti uznají za vhodný.)

0/0
29.3.2014 20:14

K53a93r49l65a 28Ř50á72p69k70o67v74á 4412469910946

Děkuji za pravdy, které jste uvedl. 

Média zmanipulovala i mnoho jindy myslících. 

Podle mého názoru jste to popsal skvěle!

+10/−1
23.3.2014 7:34

I48v42a62n 18M46a71r37e24k 6214828272

Souhlas  R^R^R^

+1/0
23.3.2014 7:39

J18a42n 26P24a68v43e19l 8623552428836

JJ, každý kdo to nevidí jako Vy, tak je zmanipulován médii ;-D

+2/−1
23.3.2014 11:13

J35a91n 58Z33e19m42a73n 6436567471451

Vpodstatě jsou na věc zvnějšku dva pohledy dané dvěma stranami sporu v politickém konfliktu, který vznikl. Ty také vycházejí ze zájmů, které ta která strana má a samozřejmě se pro svůj úhel pohledu snaží získat co nejvíce stoupenců. A pak dochází na demagogie typu porovnávání s okupací r. 1968 apod., které jsou viditelně nemístné. Sledoval jsem vývoj na Ukrajině delší dobu a snažil se při utváření si názoru vycházet pouze z faktů. Ostatně byl jsem informacemi zásobován svým kamarádem, který viditelně stranil ruské straně a spíše jsem měl tendenci tomu přirozeně odporovat. Někomu se vzniklý názor nelíbí, ale to je tak všechno, co s tím může dělat. Stejně jako já nemůžu nic moc dělat s názorem těch, kteří se chytnou na levné analogie.

+2/0
23.3.2014 11:42

I36v34a82n 20M94a81r53e45k 6604328502

!! KARMA! R^ R^ R^ A to nejsem "Rusofil" a na rozdíl od většiny zdejších "odborníků na cokoli" jsem  r.1968 zažil na vlastní kůži ! !!

+4/−1
23.3.2014 7:27

V58l17a63d17i24m35i89r 16B54u42k70o39v10y 8885735881331

Ja jsem to zazil take, ale nejak si pletete pojmy z dojmy. Presneji receno, verite tomu, co vam ceska televize naserviruje.

0/−1
23.3.2014 21:29

O91n86d85ř10e17j 23K60r72y78š18t20o68f 6133471

Opravdu nestranný pohled-:-/ Tohle individum že není rusofil,ale vlastenec-uff-asi s bydlištěm v děrevni Puťjatino.:-P

+3/−7
23.3.2014 7:04

J78a76n 20J66o68š27t 9649987121142

Chápu .... myšlení vlastní hlavou bolí, ale papouškovat to, co mě někdo tlačí do hlavy je jednodušší. Na takových lidech stál socialismus a jak je vidět ani dnes se naši " demokratičtí vládci" bez nich neobejdou.

P.S. Největším paradoxem je. že ještě tito lidé mají žaludek všem okolo nadávat do bolševiků:-/.

+7/0
23.3.2014 7:19

2562581705472

POkud vás myšlení vlastní hlavou bolí, není něco v pořádku.

0/−1
23.3.2014 9:22

J11a89n 33J18o81š46t 9329987591712

To že umíte číst, ještě vůbec neznamená, že chápete pasný text. Zkuste to ještě jednou a pomalu, prosím.

+2/0
23.3.2014 9:46

J50a96n 94H14a75v55r23d95a 4861739534739

Asi nás bude víc, kdo nechápe vámi psaný text.:-/

+1/−2
23.3.2014 9:51

2102851695422

Ja to pochopil - jasne pisete ze mysleni boli.

0/0
26.3.2014 17:21

P74a31v49e84l 19Z82a14t78l35o55u18k59a95l 7611509832727

Tohle je tak nerusofilní, že tu máte veškeré pozitivní komentáře od většiny našich profláknutých příslušníků rusofilní páté kolony - a ty vaše první dva odstavce by klidně mohly situaci na Ukrajině popisovat ve Velké sovětské encyklopedie.

+5/−6
23.3.2014 2:52

S43y21l54v30a 77Š34a58u40e55r71o11v14á 3361680836331

:-)R^

+2/−5
23.3.2014 5:59

J71a62n 28Z30e33m25a42n 6466977511341

Nevím, faktem je, že to byla právě sovětská moc, ztělesněná Chruščovem - který mimochodem byl svého času Stalinovým místodržícím na Ukrajině - která arbitrárním rozhodnutím Krym k Ukrajině připojila. Že je někdo schopen orientovat se v historii ještě neznamená, že patří k ruské páté koloně. Ostatně můj článek spíše sledoval nastolení otázek, jejichž zodpovězení je potřebné právě pro identifikaci skutečných zájmů České republiky a západu při zvládání tohoto nešťastného konfliktu jasně vyvolaného jeho nezodpovědnou politikou.

+1/0
23.3.2014 11:56

M71i50l61a74n 28D32r94a75g37o38u86n 7126309446

chlapče, chlapče,jsi  studovaný i,ale něco ti chybí,selský rozum,

+7/−9
22.3.2014 21:37

J58a49r98o79s16l72a37v 87T35a80c29h14o85v30s18k49y 2142670124150

Vzdyt ma pravdu

+3/0
23.3.2014 1:45

T35e44r79e43z71a 27H33a48j48k74o31v62a 5477232604860

Prave ze ne. Ono je to totiz poruseni jakychsi opravdu existujicich mezinarodnich rav. Ale vas a nerusofila to nezajima.

0/−1
27.3.2014 18:49

J54a20n 26Z32e30m85a29n 6536357241631

Jakých mezinárodních (p?)ráv  prosímvás, jmenujte je - už ono použití onoho slova "jakýchsi" dost působí dojmem, že ani pořádně nevíte, o čem mluvíte.

0/0
29.3.2014 20:21

K91a69r12e92l 16S67t57r26ž34a11n59o15v84s19k89ý 1738745925

Nějak jste zapomněl na tu smlouvu mezi Ukrajinou a Ruskem o nedotknutelnosti ukrajinských hranic. Rusové taky mohli chránit Rusy na Ukrajině po dobu nepokojů a až se situace uklidní, mohli zase jít. Ale proč Krym připojovali k Rusku? A proč chránili Rusy jen na Krymu a ne na celé východní Ukrajině? Protože se bojí, že by jejich námořní základna skončila na území EU a NATO.

+9/−4
22.3.2014 20:46
Foto

I73v93o 68C96i87l62i83c24h 1760902701524

Tak samozřejmě, že se Putin bojí, že by jejich námořní základna skončila na území EU a NATO. Proto to chápe jako ohrožení.

+7/−5
22.3.2014 21:08

T19e41r77e20z64a 89H32a49j30k12o41v38a 5517962794450

Chapat jako ohrozeni to ten estapak muze, ale tzo je tak vsechno. Uz tohle svedci o tom, jaka je to patologicka osobnost.

0/−1
27.3.2014 18:50

T33e57r36e26z32a 65H71a40j49k25o78v40a 5507962354780

....ten gestapak.....OPRAVA

0/−1
27.3.2014 19:03

J15a69n 20Z37e65m64a16n 6576457321941

patologie osobnosti je obvykle samotným subjektem na sobě nerozpoznána ale často se projevuje projektivní lží a manipulací - což se mi v případě všeho označování Putina za "gestapáka" jeví v kontextu celé věci jako plausibilní marker, že byste jí mohla trpět naopak vy.

0/0
29.3.2014 20:26

J92a57n 45Z48e61m46a61n 6576147601311

to by tedy prave kazdopadne neskoncila. A samozrejme pokud bude EUkrajina  tamni Rusy prudit dal, bude jeste mensi. Ne ze by se mi to zrovna libilo, ale takova je realita. a bude kazdopadne lepsi, kdyz to na zapade, zejmena v Evrope, konecne pochopime a zacneme se chovat tak, abychom proti te sile vojenske a politicke postavili silu moralni, protoze s tou skutecne velmoci stoji a padaji.

+2/0
23.3.2014 1:59
Foto

M36i40r11o37s23l38a20v 27M78a19c74e74k 5721445480442

Článek, který míří přesně na komoru. Politikové typu pana Zaorálka by si jej měli dát pod polštář a někdo dospělý by jim jej z něho měl číst před spaním. Děkuji, tuplovaná karma R^R^

+9/−9
22.3.2014 20:46

J22o37s63e77f 80B82i14t35a77l90a 6211275187239

´Vyborne napsanoR^. Jen doplnim videem http://rutube.ru/video/51013a2ca24b01164c58bd44bad93563/

+5/−4
22.3.2014 20:28

J65a34r51a 90R40a98n20k 1851556419811

http://www.bbc.com/news/world-europe-26698754

0/0
23.3.2014 0:54

J71a87n 56P58a45v18e83l 8823642788536

Ehm. Nejsem rusofil, ale obdivuji Rusy a Putina. To mi připomíná řecké politické strany které se tak pilně označovali za pravicové ;-D

Evropa si samozřejmě porážku přizná a nechá to na pokoji. Tudíž agresor bude vědět, že mu to projde a zaútočí znovu. Proto není v zájmu západního světa kompromis, ale tvrdá reakce která odradí další útočníky. Ono se totiž vyplatí, i za cenu dočasných ztrát, stát si za svým. Budoucí potenciální agresoři totiž budou vědět, že za své chování zatraceně zaplatí.

Společná křesťanská morálka je blbost. Západní státy vychází mnohem lépe s Indií či Japonskem, než s Ruskem.

Zmínka Zemana mě dorazila. Rusofil, vožrala, totálně nesoudný člověk podporující korupci a jakoukoliv formu zaprděnosti. Vážně, exemplární případ politika pro tento stav.

+10/−5
22.3.2014 20:19

J77a81n 39Z25e23m91a24n 6576147681351

agresor? nebylo podle vasi logiky take ono znovusjednoceni Nemecka zla agrese zleho komunistickeho DDR a jeho kriminalnich emigrantskych zivlu proti poklidne zdi chranici nase hodne eurosojuzni spojence s americkou policejni demokracii na vecne casy a nikdy jinak, kteri ted pro nas chteji to nejnej a andela nejvic? Ale mate pravdu, sveho casu Nemecko skutecne vychazelo s Japonskem skvele...R^

+1/−3
23.3.2014 1:48

L48u19b64o88m27í12r 65B71o33j80k15o 8412726974306

Chlape tys to vystihl.R^R^R^R^R^R^R^

+2/−6
22.3.2014 18:52

M69i98c46h42a44l 78B96ř52e41z37i43n35a 7405834470453

Bohužel jsou pochopitelné pohnutky všech zůčastněných stran. Držet palce jen jedné straně nelze....

+7/0
22.3.2014 17:27

J76a92n 53Z85e89m86a21n 6376787501911

Přesně tak. Velmi dobrá poznámka. Všechny zůčastněné strany mají nějaké zájmy, pohnutky je prosazovat a osobité cesty a způsoby jejich prosazování. V dané situaci jde především o to tyto zájmy pokud možno konfrontovat jinak než politikářskými výhrůžkami, kontraproduktivními jednostrannými opatřeními nebo dokonce násilím. To je úkolem skutečné politiky hodné toho jména.

+5/0
22.3.2014 18:32

M80a33r18t82i92n 82B77u23s26i15d71e41a 4913220

R^ hlas rozumu v dnešní hysterické atmosféře.

+11/−4
22.3.2014 13:05
Foto

L77a79d50i80s35l72a27v 47S89t27r30n45a28d 7784761274238

Jasný a realistický popis situace i možných scénářů vývoje. Karma a palec nahoru.R^

+11/−2
22.3.2014 12:50

P33e61t84r 24F74o28j21t37í63k 4970905344670

R^Myslím, že začátkem toho přiznání prohry bude výsledek voleb do europarlamentu

+8/0
22.3.2014 10:39

J95a51r71m59i27l68a 72Č46e60r30n56á 2626532409656

R^ Hned se pozná, kdo má něco v hlavě. V závěru článku příjemné překvapení a otázka. Jen se obávám, že takový "západní" politik, který veřejně přizná chybu Západu a bude chtít uklidnit vztahy, bude davem překřičen. Zeman si to asi netroufne, je příliš svázán s EU. I když, člověk nikdy neví.

+7/−4
22.3.2014 7:52

V78á58c25l37a11v 40B52u30r63e58š 5799875266239

Střízlivý pohled na věc, jak blogera tak většiny komentářů, bohužel námi volená vlezdobruselistická politická elita má jiný názor.Ano a vše směřuje k tomu, že původní Evropské obyvatelstvo se začne bránit silou, před nájezdnickými hordami jak z jihu tak východu, je to tragedie co se již nyní děje ve Španělsku a Itálii, ty tisíce ekonomických povětšinou islámských imigrantů, a zase ta naše elita chce další ze Sirie, toto fakt nemůže dopadnout dobře, nevíme si rady s nepřizpusobivými, a chceme plevelit zemi dalšími a dalšími.

+9/0
22.3.2014 7:14

M39i30c54h87a72l 58M56a98l66ý 3580306640699

Ano, souhlas, jen s jednou poznámkou - nevidíte žádný důvod k válce. Já jich vidím několik. Nejen kvůli Ukrajině a Krymu. Ty, doufám, jsou jen posledním varováním. Do deseti let začně být (nejen) Evropa zmítána sociálními a etnickými nepokoji. O0byvatelé chudých států z jihu budou mít mnohem větší tendenci k migraci na relativně prosperující západ. Bude pokračovat islamizace (nejen) Evropy. Obyvatelé jižních států budou mít tendenci migrovat i kvůli narůstajícímu suchu na jihu. A světe div se, kvůli vodě vypuklo již mnoho válek.

Jestliže bude mít EU (jako že má) stejnou tendenci vměšovat se jinde jako USA, jestliže zásadně nepřitvrdí imigrační politiku, jestliže bude dále slepě rozdávat těm zemím, co jsou před krachem jen díky tomu, že dosud vedly nesmyslnou sociální politiku rozdávání, jestliže se dál buxde svět silou vměšovat do arabského světa, pak tu do 20 ti let válka bude. Možná dřív.

Jestliže EU "obsadila" tři bývalé ruské republiky a měla snahu obsadit čtvrtou, zásadní a "vysunout" se tak proti Rusku stejně, jako s Řeckem proti Turecku, nedivme se, že se Putin chopil příležitosti a získal strategický Krym. Ostatně, vždyť dění na Ukrajině nastartovala svými sliby právě EU.

Vzpomeňme jen na Špidlovu mediální masírku za státní peníze a kampaň ANO pro vstup do EU. Sliby blahobytu, zemědělci pěstující fialky, důchodci užívající si ve Španělsku. Inu, jakpak to dopadlo?

A stačí si k tomu přidat snahu o likvidaci politických stran a jejich nahrazení "nestranickými" a "nezávislými" populisty be politické "minulosti". Samozvaných spasitelů, co již dnes brnkají na strunu nacionalismu. Jedinci, mnohem snáze financovanými kmotry, než složitě a pracně a draze financovanými politickými stranami. Hitler byl taky na začátku sám a stačilo mu populisticky a nacionálně promluvit na pár schůzích a podívejte se, jak to dopadlo.

Takže, bohužel, válka bude. Začne to občanskou a pak........

+17/−2
22.3.2014 1:38

J92a95n 16Z65e58m89a19n 6966207771371

Víceméně souhlasím, nicméně myslím, že je stále dost času na to uvědomit si tento neblahý vývoj a čelit mu. Islám osobně považuji za menší problém, než import triád a vůbec východoasijského typu morálky, naprosto neslučitelným se západním etosem. Vměšování do arabského světa bude trvat jen do té doby, dokud bude disponovat vitálními zdroji pro západní technologickou civilizaci. Samozřejmě jsem a vždy jsem byl proti vměšování hrubou silou, už jen protože často stojí více, než by stál obyčejný poctivý obchod. Viz Irák. Radikální islám je samozřejmě i produktem právě onoho ambivalentního prosazování západních zájmů a kontroly namísto vytváření nových zdrojů za pomoci toho, v čem je západ skutečně silný - výzkumu a vývoje. S technologiemi, které byly na úrovni výzkumu vyvinuty v USA už v 60. letech, ale nikdy nedotaženy do komerční fáze a nikdy nenasazeny, lze řešit jak problémy vody, tak problémy s čím dále větším nedostatkem fosilních zdrojů. Namísto toho např.  právě v USA závažně ohrožují své zdroje vody tzv. frackingem a nyní tento nebezpečný fenomén chtějí přenést i na evropskou půdu, která si se svou hustotou populace v žádném případě nemůže něco takového dovolit. Víceméně mám za to, že dlouhodobé udržení technologické civilizace a její další rozvoj a rozvoj životní úrovně, který jediný se ukázal účinný v zastavení růstu populace má šanci pouze pokud dojde k vývoji a využití jaderných technologií 4. generace a zastavení další demoralizace společenských hodnot za použití ideologií tzv. multikulturalismu. Naopak by bylo žádoucí onu západní kulturu posílit právě sbližováním s Ruskem, které se zdá této ideologii zatím víceméně úspěšně čelit.

Že se Putin chopil příležitosti je jen jedna strana mince, osobně si myslím, že to bylo oboustrané - i Krym se chopil příležitosti vyvázat se z chudé, rozhárané a nestabilní Ukrajiny, neboť v rámci Ruska se nepochybně stane relativně bohatou oblastí, do které bude směřovat rozsáhlý turismus, účinně Ruskem chráněný a rozvíjený.

+15/−1
22.3.2014 2:12

J75a86r17o35s58l30a95v 23F84i72š12e73r 8575949945191

Na první pohled to, co píšete má logiku. Ale! Je někde záruka, když tak rychle, šikovně a "chytře" využil Vladimír Vladimírovič problémy sousední země k schramstnutí části jejího území, že ta samá "lapálie", jak píšete, s podobným scénářem, nebude pokračovat v některé další, zatím sousední zemi?

Docela se obávám, že nikoli. Je znám Putinův výrok, že rozpad CCCP byl největší geopolitickou tragédií století a rovněž jsou známy jeho ambice o vybudování mocného Euroasijského svazu...

+6/−8
22.3.2014 0:06

M10o19j65m29í31r 45S80v62o20b66o47d11n60í50k 9350315935958

Jaroslave, dokážete takto z hlavy porovnat, co je deklarativní doktrínou EU ve srovnání s doktrínou EAS?

+4/−2
22.3.2014 0:21

J66a76r44o70s35l63a83v 72F68i73š82e94r 8965989385681

Mojmíre, nedokáži, vadí to moc?

+2/0
22.3.2014 0:36

J73a25n 57Z66e70m37a85n 6566847321971

no toho se právě bojím, že to bude pokračovat, když se Ukrajina urychleně nestabilizuje, schlamstne i Doněck a Luhansk, s jídlem vzroste chuť a kde to skončí... Jádro toho "Euroasijského svazu" už tam má - SCO/CSTO - a jeho potenciální vojenská síla a možný příklon k asijské morálce mě tedy rozhodně klidné spaní nepřináší - Na druhé straně ambice k budování mocných svazů jsou i na západní straně a bohužel v případě EU zatím vypadají spíše tak nějak jako Pat a Mat v porcelánu a bylo by konečně dobré se poučit ze zásadních chyb, které jeho pozici oslabují a zároveň posilují pozici ostatních velmocí.

+3/−5
22.3.2014 0:24

J11a27r27o95s66l12a31v 41F20i46š41e44r 8815349345451

Možná se někdo utěšuje skutečností, že se jen vrací studená válka. Hodně se tenkrát chrastilo zbraněmi, také ta železná opona, ale jinak se vlastně nic moc nedělo. A když jsme teď na té správné straně ... Prdičky naší babičky. Reganovy Spojené státy konce osmdesátých let nemají se současnými Spojenými státy Baraka Obamy mnoho společného. NATO konce osmdesátých let není NATO dneška. Vítězové studené války se nechali ukonejšit svým vítězstvím. A Putin to ví.

+1/−2
22.3.2014 0:38

J52a92n 46Z50e89m44a89n 6236497741191

no ono ani to Rusko už není Ruskem za Andropova a Gorbačova a ani na tom Krymu nějak nevidím ony demontrace proti "anexi", "okupaci" ani tu ukrajinskou armádu nikde nevidím, ani ten národ jako jeden muž vstát na onu všeobecnou mobilizaci a bojovat za ukrajinský Krym a Sevastopol, spíše houfy vojáků zapisujících se do té ruské. Možná, že i oni vědí že Spojené státy a NATO už nejsou co bývaly, možná že i oni tuší, že boj za onu morální převahu už se odehrává jinde.

+8/−2
22.3.2014 1:44
Foto

O73t67a74k27a52r 39S95e81k51l 4371633465630

Přečetl jsem se zájmem i sympatií blog i reakce. Z 80-ti % souhlas. Přesto ale kromě sáhodlouhých inteligentních souvětích podle mne chybí jedna krátká věta.

Ruský imperátor překročil hranice sousedního suverénního státu svými vojsky- bez označení vojáků i techniky. Konec - bodka.

Až POTOM je možno diskutovat o Majdanu , banderovcích , fašistech, Íráku, Granadě, Falklandech.......

Mezi řádky jsem také u autora postřehl obavu , se kterou se ztotožňuji . Jedná se o neodvratný a zákonitý konec dominance euroatlanstké civilizace....Jde jen o to , zda přijdou hordy z Ruska či islámských zemí ( pochopitelně s určitou nadsázkou).Rv

+8/−1
22.3.2014 7:24

J61a26n 14Z44e37m72a63n 6306297461501

"Ruský imperátor překročil hranice sousedního suverénního státu svými vojsky- bez označení vojáků i techniky."

Dobrá poznámka. Zajímavé rovněž je, že se to nesetkalo v podstatě s žádným místním odporem. Osobně si nicméně myslím, že k odtržení Krymu by došlo i kdyby to vůbec neudělal. Můžeme si klást otázku, zda by to v takovém případě ale nebylo podstatně bolestnější a můžeme se přít o odpověď na otázku zda celé ono využití chaosu v Ukrajinském vedení nebylo jen návratem ke stavu než bolševická vláda svazu odtrhla tuto tradiční část Ruska s velmi výraznou ruskojazyčnou většinou a připojila ji k Ukrajině arbitrárním rozhodnutím. Osobně si nicméně myslím, že Krym na tom bude jak bezpečnostně tak hospodářsky a kulturně lépe než pod nacionalistickou Ukrajinskou vládou vzniklou státním převratem (a tudíž těžko respektovatelnou i podle západních měřítek, nejsou-li samozřejmě uplatňována s dvojím metrem). Rusko totiž nepochybně zajistí jeho stabilitu a bezpečnost a nejspíše rozvine jeho turistický potenciál, který dosud ležel ladem. Že se tak zároveň zmocnilo velmi strategického bodu, klíčového pro jeho obranu jistě musí trápit ty, co chtějí Rusko oslabit, protože ale mezi ně nepatřím a ani na druhé straně netrpím žádnými iluzemi o něm, jsem rád, že se to obešlo bez války. Tou totiž obvykle trpí hlavně obyčejní lidé.

Osobně nicméně rozhodně nemám žádný takový bombastický názor, že se jedná o konec dominace euroatlantské civilizace. Naopak, teď je ten moment, kdy by si západ měl konečně uvědomit Ruskou sílu, vzniklou vlastně v reakci na americkou "compellence doctrine" a její prosazování, zkonsolidovat tradiční hodnoty, na kterých stojí, a pokusit se pro ně Rusko, vycházející ze stejných kulturních kořenů, dále získávat. Civilizace stojí především na morálních hodnotách, které udržují ve společnosti nějaký dohodnutý řád a relativní smír, s rozpadem takových hodnot zaniká i taková civilizace. Často ve velkých bolestech.

+4/−2
22.3.2014 8:37



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.